Losowa
galeria zdjęć 
 
Akademia poświęcona 96 rocznicy Odzyskania Niepodległości
Projekty edukacyjne

ZASADY I WARUNKI REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO
PRZEZ UCZNIÓW GIMNAZJUM IM. STEFANA GOŁĘBIOWSKIEGO W BIEŻUNIU

Na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 20 sierpnia 2010r. (Dz. U. Nr 156 poz. 1046) zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

I. Ustalenia ogólne.

  1. Uczniowie Gimnazjum im. Stefana Gołębiowskiego w Bieżuniu obowiązkowo biorą udział w realizacji minimum jednego projektu edukacyjnego w czasie trwania nauki w gimnazjum.
  2. Gimnazjum zapewnia warunki do realizacji projektów w ramach posiadanych przez siebie środków.
  3. W każdym roku szkolnym  projekty realizowane są przez uczniów w klasie II, a w szczególnych wypadkach ich realizacja może zostać dokończona lub przesunięta nie później niż do zakończenia pierwszego okresu nauki w klasie III.
  4. Projekty realizowane są w zespołach uczniów w danej klasie – wychowawca nadzoruje podział zespołów do realizacji projektu edukacyjnego w  danym roku szkolnym  do 30 października br.
  5. W przypadku, gdy uczeń w określonym przez dyrektora terminie nie zgłosi swojego udziału w żadnym projekcie, wychowawca klasy dokonuje przydziału ucznia do jednego z zespołów, uwzględniając zainteresowania i zdolności ucznia.
  6. Zespół uczniowski realizujący projekt liczy 3-4 osoby lub 5 w zależności od wyboru formy i metody prezentacji.
  7. Nie więcej jak 2 zespoły uczniowskie mogą w danym roku szkolnym realizować ten sam temat projektu.
  8. Nauczyciel może opiekować się najwyżej dwoma zespołami uczniów.
  9. Realizacja projektu następuje po zawarciu kontraktu między zespołem uczniowskim a nauczycielem opiekunem.
  10. Kontrakt zawierający szczegóły współpracy, oparty jest na ogólnych zasadach i warunkach realizacji projektu przyjętych w szkole.
  11. Zaangażowanie ucznia w realizację projektu ma wpływ na ustalenie przez wychowawcę oceny zachowania zgodnie z zapisami zawartymi w Statucie Gimnazjum.

II. Zadania nauczyciela koordynatora projektów edukacyjnych.

  1. Nadzoruje ogólny harmonogram wykonywanych zadań.
  2. Gromadzi informację od nauczycieli wychowawców o personaliach zespołów uczniowskich.
  3. Zbiera tematy projektów edukacyjnych i koordynuje ich przydział zespołom uczniowskim, zgodnie z zasadami i warunkami realizacji projektów w szkole.
  4. Przydziela zespołowi uczniowskiemu nauczyciela-opiekuna.

III. Zadania opiekuna zespołu uczniowskiego realizującego projekt edukacyjny.

  1. Omawia plan pracy nad projektem z uczniami.
  2. Przygotowuje kontrakt.
  3. Przygotowuje dokumentację i zasady jej prowadzenia- karta projektu.
  4. Nadzoruje i konsultuje działania uczniów – jest udzielana pomoc na każdym etapie realizacji projektu.
  5. Motywuje zespoły uczniowskie do pracy.
  6. Współpracuje z wychowawcą.

IV. Zadania zespołu uczniowskiego.

  1. Wybór tematu projektu edukacyjnego w określonym przez dyrektora szkoły terminie.
  2. Opracowanie celów i listy zadań do realizacji.
  3. Przydział pracy w grupie.
  4. Opracowanie planu pracy i terminów realizacji zadań wynikających z projektu.
  5. Uzupełnienie „karty projektu".
  6. Prezentacja projektu w ustalonym przez dyrektora szkoły terminie. Zbieranie materiałów- źródeł i konsultacje z opiekunem.

V. Formy realizacji projektu edukacyjnego.

  • album, teczka projektu (port folio),
  • plakat, zdjęcia, wystawa,
  • broszura ,ulotka, gazetka,
  • prezentacja doświadczenia, wykład, raport z przeprowadzonego badania,
  • prezentacja multimedialna, strona internetowa,
  • makieta z opisem,
  • przedstawienie teatralne, inscenizacja,
  • film

Koordynatorem szkolnym projektów edukacyjnych jest p. Bożena Szymańska

 

Zaspół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
ul. St. Gołębiowskiego 1, 09-320 Bieżuń, tel. +48 23 65 78 400

e-mail: spbiez@poczta.fm

admin
2016 HostNet Grabowski Waldemar